.....................



مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل

مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل یکی از سخت ترین مشاغل در خدمات پرستاری می باشد. پرستار کودک ، پرستار سالمند ، پرستار سالمند در منزل ، نگهداری کودک در منزل 

و... جزو مشاغل پر دغدغه و دقت می باشد.

 

روش های مدیریت سفر با اتومبیل چیست ؟

قبل از اینکه راه بیفتید به کودک بگویید فعالیتی را آغاز کند . همانطور که رانندگی می کنید با او حرف بزنید و از او سوالاتی بپرسید . اشیاء جالب را در طول راه به او نشان بدهید . به صورت منظم فعالیت ها یا اسباب بازی های جدید را در اختیارش قرار دهید تا هر لحظه برایش تازگی داشته باشد.

–    رفتار مطلوب کودک را تشویق کنید

گاهگاهی در طول سفر ، کودک را به خاطر رعایت قانون ها تحسین کنید . ” نازنین جان امروز خیلی آرام نشستی ، کمربندت را هم بستی و خوب داری بازی می کنی . ” به کودک کمک کنید اگر فعالیتی دلش را زده کار جدیدی را شروع کند ! این کار را قبل از بروز مشکل انجام دهید . اگر سفر شما بیش از یک ساعت طول می کشد ، توقف کنید و وقتی کودک دارد خوب رفتار می کند یک خوراکی به او بدهید . در سفر های طولانی در فاصله های منظم استراحت داشته باشید تا کودک بتواند پیاده شود ، پاهایش را دراز کند ، دور و بر چرخی بزند و به دستشویی برود . خود راننده هم به استراحت های منظم احتیاج دارد. مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل

–      در مورد بدرفتاری های کوچک هم به کودک تذکر دهید.

اگر کودک نق می زند ، بلند صحبت می کند یا داد می کشد ، بگویید که با او صحبت نمی کنید _ ” حامی ، تا وقتی آرام صحبت نکنی جوابت ا نمی دهم. ” تا وقتی آرام شود یا درست صحبت کند هیچ توجهی به او نکنید. اولین بار که این کار را می کنید ، آماده باشید که بدرفتاری او قبل از بهتر شدن بدتر هم بشود . اگر نق زدن یا داد کشیدن او را برای مدتی ندیده بگیرید ، اما بعد تسلیم شوید و جواب او را بدهید ، به کودک یاد داده اید که باید نق بزند یا بلندتر و طولانی تر داد بکشد تا توجه شما را جلب کند . به محض این که کودک خوب رفتار کرد ، او را تحسین کنید.

–    اگر بد رفتاری رخ می دهد ، به کودک بگویید چه کند

اگر کودک بد رفتاری می کند یا قانونی را زیر پا می گذارد ، در لحظه عمل کنید . به کودک بگویید چه کاری را متوقف کند . ” بهرام ، دست از لم دادن روی خواهرت  بردار . ” سپس بگویید که چه کاری انجام بدهد . ” سمت خودت بنشین . ” اگر خواسته شما را رعایت کرد او را تحسین کنید.

–    اگر بد رفتاری ادامه داشت از ” زمان سکوت ” استفاده کنید

اگر کودک کاری را که از او خواسته اید انجام نمی دهد یا دوباره قانون را زیر پا می گذارد از زمان  آرام ( سکوت ) استفاده کنید . به کودک کار اشتباهی را که کرده تذکر داده و پیامد آن را بگویید . ” کاری را که بابا خواسته انجام ندادی ، حالا آرام بنشین و ساکت باش . ” زمان آرام ( سکوت ) این فرصت را می دهد که توجه از کودک برداشته شود و او وادار شود مدت کوتاهی ساکت بماند .

به رانندگی ادامه دهید اما به کودک هیچ توجهی نکنید. مطمئن باشید که همه ، در ماشین ساکت هستند. به کودک بگویید باید ۲ دقیقه ساکت باشد تا زمان سکوت تمام شود. اگر مشکل رفتاری ادامه یافت ، ماشین را کنار جاده نگه دارید . به کودک بگویید به چه دلیل دارید می ایستید. ” کاری که گفتم انجام ندادی ، حالا من اتومبیل را نگه می دارم . ” اتومبیل را متوقف کنید و به کودک بگویید آرام بنشیند . به کودک یادآوری کنید باید ۲ دقیقه آرام بنشیند تا شما دوباره راه بیفتید . تمام توجه خود را از او بردارید. با او صحبت نکنید حتی نگاهش هم نکنید.

–    به سفر با اتومبیل ادامه بدهید پرستار سالمند در منزل

وقتی کودک شما ۲ دقیقه آرام بود ، رانندگی را ادامه دهید . به محض این که قانون را رعایت کرد او را تشویق کنید . اگر باز هم بد رفتاری رخ داده ، دوباره از زمان سکوت استفاده کنید. تا وقتی کودک بد رفتاری را کنار بگذارد شاید لازم باشد که چندین بار از زمان سکوت استفاده شود.

–    رفتار های هنگام سفر را برای کودک مرور کنید

وقتی به مقصد رسیدید به کودک بگویید از کدام رفتار او هنگام مسافرت راضی بودید ” آرمان جان ، خیلی خوشحال شدم دیدم امروز در تمام طول سفر کمربندت بسته بود . ” اگر کودک شما قانون ها را پیروی کرد ، او را تحسین کنید و پاداشی را که سر آن توافق کرده بودید به او بدهید . اگر مشکلاتی رخ داد ، پاداش  را ندهید . به آرامی ، قانونی را که کودک فراموش کرده بود رعایت کند توضیح دهید . ” تو قانون ما را در مورد آرام حرف زدن از یاد بردی . “یک قانون برای سفر بعدی با اتومبیل تعریف کنید . ” دفعه دیگه که رانندگی می کنم بگذار ببینم یادت می مونه آرام حرف بزنی تا مامان حواسش به جاده باشه . “

–  این نکات را به خاطر بسپارید

اگر کودک شما کمربند صندلی را باز کرده ، باید به محض اینکه از نظر ایمنی امکان داشته باشد اتومبیل را کنار جاده نگه دارید. قبل از این که دوباره راه بیفتد مطمئن شوید کمربند فرزندتان را محکم کرده اید ، به صورتی که راحت و اندازه باشد . این خلاف قانون است که کودکی در یک وسیله نقلیه بدون کمربند بنشیند. اگر شک دارید چه نوع کمربندی برای اندازه و وزن کودک شما مناسب است با مرکز خدمات خودرو و یا راهنمایی و رانندگی تماس بگیرید.

اگر امکان این که برای حل مشکل رفتاری کودک ، ماشین را متوقف کنید ، وجود نداشته باشد و اگر کودک گریه می کند یا سر و صدا راه انداخته ولی جایش در صندلی امن است ، شاید لازم باشد به رانندگی ادامه بدهید و بد رفتاری او را نادیده بگیرید . در این مواقع تمرین های آرامیدگی ( Relaxation  ) می تواند برای شما مفید باشد. سعی کنید چند نفس عمیق بکشید ، به خودتان بگویید آرام باش ، یا به موسیقی گوش بدهید.

اگر کودک خواسته های شما را در طول سفر انجام نمی دهد می توانید وقتی به مقصد رسیدید از اتاق خلوت تأخیری استفاده کنید . مثلاً بگویید ” کارهایی را که ازت خواسته بودم تو ماشین انجام ندادی ، حالا باید به اتاق خلوت بروی . ” اتاق خلوت به معنای بردن کودک به یک اتاق با فضای غیر جذاب اما بی خطر و وادار کردن او به ۲ دقیقه آرامش قبل از ترک کردن اتاق است. این کار را حتی اگر کودک عصبانی یا ناراحت هم هست انجام دهید . وقتی کودک ۲ دقیقه آرام ماند اجازه دهید از اتاق خلوت بیرون بیاید . مراقب خوب رفتار کردن او باشیدو به محض انجام کار درست ، او را تشویق کنید.

مرورگام های کلیدی

*         اول چند سفر کوتاه ترتیب بدهید.

*         سعی کنید برنامه معمول خواب و خوراک کودک را بر هم نزنید.

*         قانون های مربوط به مسافرت با اتومبیل را به کودک یادآوری کنید.

*         در مورد پاداش ها و پیامد ها با کودک صحبت کنید.

*    مطمئن شوید وقتی دارید رانندگی می کنید کودک سرگرمی های جالبی برای انجام دادن در اختیار داشته باشد.

*         کودک را به خاطر پیروی از قانون ، تحسین کنید و پاداش بدهید.

*         بدرفتاری های جزئی کودک را نادیده بگیرید.

*         اگر بد رفتاری رخ می دهد فوری دست به کار شوید و به کودک بگویید چه کاری بکند.

*         دستور خودتان را در مورد زمان سکوت ، موقع رانندگی یا هنگام توقف اتومبیل دنبال کنید.

*         قبل از متوقف کردن اتومبیل مطمئن شوید که کنار زدن خطری ندارد.

*         رفتارهای هنگام سفر را با کودک خود مرور کنید.

    وقتی کودک شما دارد یاد می گیرد هنگام سفر با اتومبیل مسئولانه رفتار کند دیگر نیازی نیست که هر بار سوار اتومبیل می شوید قوانین ، پاداش ها یا پیامد ها را به او یادآوری کنید. در این مواقع با این که شما قوانین را کمتر مورد بحث قرار می دهید اما کودک انها را به کار می بندد.

اگر کودک قوانین را زیر پا می گذارد پیامدها را حتماً به کار ببندید . به تدریج پاداش ها را کمتر نموده و گاه گاهی از آنها استفاده کنید. وقتی کودک در سفر با اتومبیل مسئولانه رفتار می کند به تحسین او بپردازید.

نکته آخر : کودک ۳ تا ۶ ساله باید همیشه روی صندلی‌های مخصوصی بنشیند که بنا به قدوقواره اش تنظیم می‌شود و کودکان کمتر از ۱۲ سال همیشه باید روی صندلی عقب اتومبیل بنشینند، خصوصا اگر اتومبیل مجهز به کیسه‌های هوا باشد.



:: برچسب‌ها: پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل ، پرستار سالمند در منزل ، خدمات پرستاری ، نگهداری کودک در منزل ,

نوشته شده توسط مریم فارسی در

و ساعت 11:29


پرستار کودک

پرستار کودک باید فردی خلاق مهربان و علاقه مند به گذراندن زمان با کودکان باشد . خدمات پرستاری همچون پرستار کودک ، پرستار سالمند ، پرستار سالمند در منزل ، نگهداری از کودک در منزل ، پرستار بیمار در منزل و... نیازند افرادی مهربان و با حوصله می باشد.

 

آنفولانزا، یک عفونت ویروسی بسیار مسری دستگاه تنفسی شایع در کودکان است. این بیماری می‌تواند در همه‌ی گروه‌های سنی اتفاق بیفتد، با این حال احتمال ابتلای کودکان به آنفولانزا بیشتر است. عفونت با انتقال ویروس از کودک به کودک، به سرعت می‌تواند در میان کودکان گسترش یابد.

زمانی که فرد وکودک مبتلا به آنفولانزا شروع به سرفه یا عطسه می‌کند، ویروس آنفولانزا وارد هوا شده و  افراد  وکودکان نزدیک او، امکان دارد این ویروس را تنفس کنند. همچنین این ویروس امکان دارد زمانی منتشر شود که کودک شما سطح سخت آلوده، مانند دستگیره‌ی در را لمس می‌کند و سپس دست یا انگشتان خود را بر روی دهان یا بینی خود می‌گذارد یا چشمان خود را می‌مالد. پرستار سالمند

آنفولانزا در فصل آن که از پاییز شروع شده و در بهار تمام می‌شود، شیوع بیشتری دارد. زمان شیوع یا اپیدمی بیماری آنفولانزا معمولاً در طول ماه‌های فصل زمستان است و این بیماری بخصوص کودکان پیش دبستانی یا در سن مدرسه را درگیر می‌کند که به راحتی درمان می‌شود.

اگر کودک از آنفولانزا و علائم ناخوشایند آن رنج می‌برد، شما باید به دنبال راهکارهای پزشکی باشید. متخصص اطفال، گزینه‌های درمانی را در اختیارتان می‌گذارد. این گزینه‌ها شامل دارو برای تب کودک و داروهای ضد ویروس می‌باشند. واکسن آنفولانزا نیز می‌تواند از به وجودآمدن آن جلوگیری کند و یا از شدت آن بکاهد.

نشانه‌ها و علائم

آنفولانزادر کودکان معمولاً با سرماخوردگی عادی اشتباه گرفته می‌شود، اما علائم آنفولانزا معمولاً شدیدتر از سرفه و عطسه‌ی معمولی ناشی از سرماخوردگی است. این علائم، که غالباً دو روز بعد ازروبه روشدن با ویروس پدیدار می‌شوند، شامل موارد زیر می‌باشند:

تب و لرز

سردرد

درد عضلات

سرگیجه

بی اشتهایی

خستگی

سرفه

گلو درد

آبریزش بینی

تهوع و استفراغ

حالت ضعف

گوش درد

اسهال

نوزادانی که مبتلا به آنفولانزا هستند امکان دارد ناگهان شروع به نق زدن و داد و بیداد کنند یا اینکه فقط حالشان خوب نباشد.

چگونگی منتشر شدن آنفولانزا در کودکان

ویروس‌های آنفولانزا در بینی و گلو یافت می‌شوند. کودکان امکان دارد آنفولانزا را از خواهر و برادر، پدر و مادر، دیگر اعضای خانواده، همبازی‌های یا مراقبین خود بگیرند. میکروب‌ها معمولاً به یکی از سه روش زیر منتشر می‌شوند:

تماس مستقیم: مانند بوسیدن، لمس کردن یا گرفتن دست‌های یک فرد یا کودک آلوده. اگر ویروس داشته باشید این ویروس در بینی، دهان، چشم‌ها یا بر روی پوست شما قرار دارد. با لمس کردن افراد دیگر، این ویروس را منتقل می‌کنید. نگه داری کودک در منزل

تماس غیر مستقیم به معنای لمس کردن چیزی: یک اسباب بازی، دستگیره‌ی در یا دستمال استفاده شده که توسط فرد آلوده لمس شده و میکروب را بر روی خود دارد.بعضی از میکروب‎ها، مثل میکروب‎هایی که باعث سرماخوردگی یا اسهال می‌شوند، می‌توانند برای چند ساعت بر روی سطوح باقی بمانند.

بعضی از میکروب‌ها از طریق هوا و در زمانی که فرد و کودک سرفه یا عطسه می‌کند پخش میشود. قطرات که در اثر عطسه یا سرفه‌ی یک فرد وکودک امکان دارد به بینی یا دهان فرد دیگر برسد.

عوارض

در بچه‌های کوچک، آنفولانزا می‌تواند باعث خروسک (عفونت گلو و تارهای صوتی که باعث گرفتگی صدا و سینه، سرفه‌ی بلند و تنفس صدادار می‌شود) ذات الریه،عفونت ریه و برونشیت (عفونت راه‌های هوایی کوچک که به خس خس کردن ریه‌ها و تنفس دشوار منجر می‌شود) شود. آنفولانزا می‌تواند سیستم ایمنی بدن کودک را ضعیف کند و به عفونت‌های باکتریایی، عفونت گوش، ریه (پنومونی) یا سینوس‌ها (سینوزیت)بیانجامد.

آنفولانزا چقدر طول می‌کشد؟

پس از گذشت پنج روز، تب و دیگر علائم آنفولانزا معمولاً ناپدید می‌شوند اما سرفه و عطسه امکان دارد ادامه داشته باشد. تمامی علائم پس از یک یا دو هفته از بین می‌روند. با این حال، مهم است که آنفولانزا به صورت جدی  در کودکان درمان شود چرا که در صورت عدم درمان امکان دارد به پنومونی و دیگر عوارض تهدید کننده‌ی حیات در کودکان، بیانجامد.

 

 

 

 

 

 

 

 

استخدام پرستار کودک

پیشگیری از آنفولانزا در کودکان -مراقب برای کودک

 

پیش‌گیری

واکسن آنفولانزا

 توصیه میشود واکسیناسیون آنفولانزا برای هر کودکی که شش ماه یا بیشتر دارد انجام شود. این واکسن از کودک در مقابل ویروس‌های آنفولانزا، که متخصصان معتقدند در فصل‌های آنفولانزا بیشتر شایع هستند، محافظت می‌کند. با اینکه واکسن به طور کامل احتمال بیمار شدن را از بین نمی‌برد، اما کودکی که واکسن زده است، اگر هم آنفولانزا بگیرد با علائم کمتر و ملایم‌تری روبه رو می‌شود.

واکسن‌های آنفولانزا به صورت تزریقی در دسترس هستند. این واکسن‌ها شامل ویروس‌های کشته شده‌ی آنفولانزا هستند که باعث ابتلا به این بیماری نمی‌شوند، اما بدن کودک را آماده می‌کند تا اگر با ویروس زنده‌ی آن نوع خاص روبرو شد بتواند با آن مقابله کند. تزریق واکسن آنفولانزا ایمن و اثربخش است.

جلوگیری از انتشار آنفولانزا

هیچ راه تضمین شده‌ای وجود ندارد (حتی واکسن زدن) که محافظت ۱۰۰% در مقابل آنفولانزا را ایجاد کند. اما کارهای زیر احتمال انتشار ویروس‌ها را کاهش می‌دهد:

دست‌های کودک را مرتب با آب و صابون بشویید، به خصوص بعد از استفاده از حمام، پس از سرفه یا عطسه و قبل از آماده کردن یا خوردن غذا.

هرگز دستمال‌های استفاده شده را برندارید.

کودک لیوان‌ها و ظروف غذاخوری را به صورت مشترک استفاده نکند.

در زمان بیماری کودک در خانه مانده و از رفتن به مدرسه یا سر کار پرهیز کند.

در زمان عطسه یا سرفه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید، سپس دستمال را دور بیندازید. اگر دستمال در دسترس نبود در بازو یا دستان خود عطسه یا سرفه کنید.

فرق آنفولانزا با سرماخوردگی

سرماخوردگی و آنفولانزا دو بیماری متفاوت هستند. سرماخوردگی یک بیماری نسبتاً بی ضرر است و پس از گذشت مدت زمانی خود به خود درمان می‌شود، گرچه گاهی وقتها می‌تواند به عفونت ثانویه مانند عفونت گوش  در کودکان منجر شود. آنفولانزا می‌تواند به عوارضی مانند ذات الریه و حتی مرگ بیانجامد. آنچه به نظر یک سرماخوردگی ساده می‌رسد، در واقع می‌تواند آنفولانزا باشد. درباره‌ی تفاوت‌های این دو بیماری آگاه شوید:

علائم آنفولانزا

علائم سرماخوردگی

تب بالا

عدم وجود تب یا تب پایین

سردرد همیشگی

وجود سردرد در پاره‌ای از اوقات

بینی گرفته یا صاف

بینی گرفته همراه با آبریزش

گاهی وقتها عطسه

عطسه

سرفه‌ی کوتاه و خشک و خفیف

دردهای سبک

خستگی در مدت چند هفته

خستگی خفیف

گاهی وقتها گلو درد

گلو درد

خستگی مفرط

سطح نرمال انرژی



:: برچسب‌ها: پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل ، پرستار سالمند در منزل ، خدمات پرستاری ، نگهداری کودک در منزل ,

نوشته شده توسط مریم فارسی در

و ساعت 11:18


پرستار سالمند

پرستار سالمند  از جمله شغل هایی است که علاقه و صبوری در آن حرف اول را خواهد زد. خدمات پرستاری همچون پرستار سالمند در منزل ، پرستار کودک ، پرستار سالمند ، مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل ، پرستاری سالمند در منزل ، نگهدار ی سالمند در منزل و... می باشد.

مروزه دیگر اثرات مفید و موثر ورزش اصولی برای سنین مختلف برای همه روشن است و به خصوص تأثیر اثر بخش یک  ورزش علمی در بیماران را نمی توان نادیده گرفت . هرگاه که یک بیمار دیابتی ( نوع ۲ ) وارد یک برنامه ی تمرینی شود ، باید سطح گلوکز خون در طول فعالیت بدنی و پس از فعالیت با آگاهی از پاسخ بدن به مقدارفعالیت ، اندازه گیری شود. چنانچه مورد خاص و حادی مشاهده نشد ، میزان مصرف ” انسولین ” یا داروهای خوراکی ضد دیابت را می توان کاهش داد. پرستار سالمند 

انسولین ، چنانچه مورد نیاز فرد مبتلا به دیابت باشد ، باید به ناحیه ای تزریق شود که در طول فعالیت بدنی کمتر استفاده می شودو همچنین اجرای فعالیت بدنی بلافاصله پس از مصرف انسولین به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به عوارض مزمن در دستگاه حرکتی و کم خونی در دستگاه قلبی عروقی مبتلا هستند. چنانچه فردی مبتلا به نوروپاتی بود، قبل از شروع برنامه فعالیت ورزشی استفاده از کفش های مخصوص توصیه می شود. بنابراین با توجه به وضع فرد توصیه ها و تجویز ها متفاوت است و برای هر فرد باید توصیه ای متناسب با شرایط او ارائه شود. همچین هر دو شکل تمرین استقامتی و تمرین با وزنه به صورت ترکیبی یا به طور جداگانه توصیه می شود.

هدف نهایی این است که فرد حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ( مقیاس بورگ ۱۳ _۱۲ با دوره های کوتاه مدت ۱۶_ ۱۵ ) به طور روزانه یا ۴_۳ ساعت در هفته به شکل راه رفتن سریع ، دوچرخه سواری ، دوی نرم و آهسته ، شنا کردن ، پاروزنی ، گلف  و غیره انجام دهد . افزایش شدت فعالیت بدنی احتمالاً اثرات سودمندی دارد ، ولی قبل از ارائه این پیشنهاد باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا میزان مناسب فعالیت بدنی با مقدار و شدت مناسب مشخص شود.

زمانیکه بیمار مبتلا به نفروپاتی سیستم عصبی اتونومیک است ، برای ارزیابی شدت تمرین ، مقیاس بورگ از اثربخشی بیشتری در مقایسه با ضربات قلب برخوردار است . همچنین باید توجه داشت که تمرینات قدرتی باید شامل تکرار زیاد باشد. برنامه تمرین در کل باید شامل ۱۰ _ ۵ دقیقه گرم کردن در ابتدای تمرین و ۱۰ _ ۵ دقیقه سرد کردن در پایان تمرین و مصرف کربوهیدرات باشد.

موارد منع فعالیت بدنی

به طور کلی گفته می شود که خطرات ورزش نکردن بیشتر از خطرات ورزش کردن است ، اگر چه اقدامات پیشگیرانه نیز ضرورت دارند. اگر سطح گلوکز خون بیشتر از ۱۷ میلی مول در لیتر باشد ، فعالت ورزشی را باید به تأخیر انداخت تا گلوکز خون به سطح مناسب بازگردد؛همچنین اگر گلوکز خون  کمتر از ۷ میلی مول در لیتر باشد ، باید همین کار را انجام داد.

مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل

بیماران مبتلا به پر فشاری خونی و دیابت نوع ۲ پیشرونده فعال ، باید از انجام تمرینات با شدت بالا اجتناب کنند . تمرین با وزنه باید تنها با وزنه های سبک و با آهنگ و سرعت  انقباض پائین انجام شود. بیمارانی مبتلا به نوروپاتی و زخم های پا باید از فعالیت هایی که مستلزم تحمل وزن بدن هستند ، دوری کنند .

فشارهای مکرر بر پای بیماران مبتلا به نورپاتی می تواند منجر به زخم و شکستگی شود. پیشنهاد شده است که فعالیت های بدنی بر روی نوار گردان ، راه رفتن های طولانی مدت یا دویدن نرم به مدت طولانی را این بیماران انجام ندهند، در حالی که فعالیت های ورزشی بدون تحمل وزن بدن همچون دوچرخه سواری ، شنا کردن و قایق سواری مفید تشخیص داده شده است.

توصیه های غذایی

خوردن ماهی ممکن است احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را ۵۰ درصد کاهش دهد ، یعنی اشخاصی که رژیم غذایی آنها ماهی وجود دارد ، حدود ۵۰ درصد کمتر از آن ها یی که ماهی نمی خورند احتمال ابتلا به ناراحتی تحمل نکردن قند را دارند. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا – ۳ است ، بنابراین مصرف ماهی به میزان حداقل دو بار در هفته و هر بار ۹۰ گرم بسار توصیه می شود. البته بیماران دیابتی نباید از کپسول های روغن ماهی جز با تجویز پزشک استفاده کنند، زیرا تنظیم قند خون آنها را مختل می کند.

 

 

تغذیه و ورزش در بیماران دیابتی – استخدام مراقب سالمند دیابتی – بخش 1

                                                                            تغذیه و ورزش در سالمندان دیابتی

 

پیاز و سیر ( در صورت نداشتن مشکلات گوارشی در رابطه با مصرف سیر ) از قدیمی ترین

مواد غذایی هستند که از نظر کنترل بیماری دیابت مورد توجه بوده و تحقیقات جدید این موارد  را تأیید کرده است  ( خام و پخته آنها تفاوتی ندارد).پیازممکن است با تأثیر بر سوخت و ساز گلوکز در کبد و یا افزایش سطح انسولین و یا بالاخره افزایش اثر کیفی انسولین برای کاهش قند خون مفید باشد.

کباب کردن ، بخار پز کردن و روش های پخت سریع را بر سرخ کردن در روغن ارجحیت بدهید. آب گوشت را بعد از پخت ، سرد کنید و چربی سطح آنها را بگیرید و سپس مصرف کنید.کلم بروکلی از سبزی های بسیار مفید است که منبع غنی کروم است و به تنظیم قند خون در محدوده مطلوب بسیار کمک می کند ، جو نیز از نظر کروم غنی است. از دیگر مواد غذایی حاوی کروم می توان به مغز ها ، قارچ خوراکی ، سبوس غلات ، ریواس و مخمر اشاره کرد.

لبنیات مصرفی شما باید از نوع کم چرب باشد. ماست و شیر پر چرب، خامه پنیرهای پر چرب ( گودا، پیتزا و… ) سر شیر و کره را از رژیم غذایی خود حذف کنید. آنتی اکسیدان ها شامل ویتامین های  E، C  و بتا کاروتن از مواد بسیار مهم برای حفاظت از سلول های بتا ( سلول های تولید کننده انسولین ) هستند ، بنابراین از منابع حاوی این ویتامین استفاده کنید. ویتامین C   در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات ( پرتقال ، گریپ فروت ، انواع لیمو و نارنگی ، کیوی ، انواع توت، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای ، هندوانه ، طالبی ، توت فرنگی ، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز وجود است.

بهترین منبع ویتامین E   آجیل و روغن های گیاهی مثل مثل : روغن جوانه گندم ، آفتابگردان ، بادام ، گردو ، فندق ، ذرت و زیتون است. بتا کاروتن ( پیش ساز ویتامین A ) در میوه های رنگی به خصوص زرد و نارنجی و سبزی های سبز تیره وجود دارد؛ اسفناج ، کدو حلوائیی ، طالبی ، زرد آلو ، کلم بروکلی ، و گیپ فروت قرمز از آن جمله اند.

پس میوه ها و سبزی های خام ( اگر مشکل گوارشی ندارید ) بهتر از انواع پخته آنها و انواع پخته بهتر از انواع منجمد و بخارپزی که بخار آن خارج می شود یا آب آن دور ریخته می شود،است.خوردن میوه ها با پوست باعث افزایش تدریجی قند خون می شود. جالب است بدانید که بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی در لایه های نزدیک به پوست میوه ها قرار دارد، پس میوه هایی را که می شود با پوست خورد ، با پوست میل کنید و از مصرف میوه های بسیار شیرین پرهیز و یا بسیار کم میل کنید؛ مثل موز ، انجیر ، خربزه و انگوروانبه .

غذایی که آهسته تر هضم می شود ، قند را آهسته تر وارد خون می کند و آن را خیلی  افزایش نمی دهد . غذایی که به صورت قطعات بزرگتر باشد، خیلی آهسته تر از غذاهای نرم ( پوره شده ) هضم می شوند . غذای پخته سریع تر از غذای خام هضم می شود.

سعی کنید تخم مرغ مصرفی شما بیشتر از سه عدد در هفته نباشد ، ولی مصرف سفیده تخم مرغ به شرط آنکه کاملاً پخته باشد اشکالی ندارد_ با توجه به تأکید فراوان در مورد کاهش مصرف نمک توصیه می شود نمکدان را سر سفره نیاورید. بر چسب ماده غذایی را از نظر مقدار نمک بخوانید و برای طعم دهی به غذا ها از چاشنی های سالم استفاده کنید. پنیرها را در آب بگذارید و مصرف مواد غذایی فرآوری شده نظیر سوسیس و کالباس را بسیار محدود یا حذف کنید.

 



:: برچسب‌ها: پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل ، پرستار سالمند در منزل ، خدمات پرستاری ، نگهداری کودک در منزل ,

نوشته شده توسط مریم فارسی در

و ساعت 10:43


پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل از جمله مشاغل با دقت و زحمت می باشد. پرستار سالمند باید علاقه مند به مراقبت و نگه داری از سالمندان باشد . همینطور برای پرستار کودک نیز باید این اصل رعایت شود. پرستار کودک پرستار سالمند خدمات پرستاری 

تهوع در بزرگسالان نشانه چیست ؟

 تهوع و استفراغ حاد، در صورت فقدان درد حاد شکم، سردرد قابل توجه یا شروع اخیر داروهای خاص، معمولا نتیجه‌ای از عفونت های خود محدود شونده گوارشی است. تهوع و استفراغ یکی از عوارض جانبی پرتودرمانی، شیمی‌درمانی و بیهوشی در جراحی است. دیگر تشخیص های بالقوه عبارتند از: مشکلات غدد درون‌ریز (از جمله بارداری)، اختلالات دستگاه عصبی مرکزی، علل روان‌پزشکی، مواجهه با سموم، اختلالات متابولیک، و علل گوارشی انسدادی یا عملکردی. علت احتمالی تهوع و استفراغ حاد معمولا با شرح حال و معاینه فیزیکی قابل تعیین است. 
پرستار سالمند در منزل

نشانه های هشداردهنده نظیر دهیدراسیون، اسیدوز ناشی از یک اختلال متابولیک زمینه‌ای یا شکم حاد، ارزیابی‌های بیشتری را ایجاب می‌کنند. بر اساس تشخیص احتمالی آزمون‌های آزمایشگاهی پایه می‌تواند شامل آزمایش کامل ادرار، آزمایش ادرار از نظر بارداری، شمارش کامل سلول‌های خون، مجموعه جامع آزمایش‌های متابولیک، سطوح آمیلاز و لیپاز، سطح هورمون محرک تیروئید و آزمایش مدفوع با کشت باشد. مطالعات تصویربرداری شامل رادیوگرافی، سونوگرافی و توموگرافی کامپیوتری (CT) هستند.

اگر شک به یک فرآیند حاد داخل جمجمه‌ای وجود داشته باشد، لازم است CT از سر انجام شود. تهوع و استفراغ مزمن به علائمی اطلاق می‌شود که حداقل یک ماه طول کشیده باشد. بیماران با علائم خطر بدخیمی‌های معده یا علائم هشداردهنده باید با ازوفاگوگاسترودئودنوسکوپی ارزیابی شوند. اگر شک به پارزی معده وجود داشته باشد، بررسی تخلیه معده توصیه می‌شود. هنگام ارزیابی بیماران دچار تهوع و استفراغ مزمن، علاوه بر علل عملکردی، توجه به علل روان‌پزشکی نیز حائز اهمیت زیادی است. پرستار سالمند در منزل

تهوع و استفراغ یک علامت شایع مراجعین در مراقبت‌های اولیه است. راهکارهای تشخیصی و درمانی بر اساس طول مدت علائم، متفاوت هستند. این مقاله با موارد نمونه به بررسی تهوع و استفراغ حاد و مزمن می‌پردازد.

تهوع و استفراغ حاد معرفی مورد

یک زن ۴۹ ساله با دیابت قندی نوع دو، به دلیل سابقه‌ای از استفراغ متناوب و تهوع حاد از سه روز قبل مراجعه کرده است. بیمار هنگام خوردن غذاهای جامد به سرعت دچار تهوع می شود. وی تب و لرز، درد شکم، اسهال، هماتوشزی، ملنا یا یبوست ندارد. داروهای ضداسید بدون نسخه موثر نبوده‌اند. اندازه‌گیری‌های انجام شده قند خون در منزل کمتر از ۱۸۰ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر بوده است.

پرستار کودک

طول مدت تهوع و استفراغ، علائم همراه و عوامل تشدیدکننده و تخفیف‌دهنده می‌تواند به تعیین علت احتمالی کمک کند. پزشکان باید در مورد مواجهه با سموم؛ غذای مشکوک؛ تماس‌های پوستی؛ و شیمی درمانی، جراحی یا پرتودرمانی اخیر سوال کنند. فقدان درد شکمی قابل توجه، سردرد و دیگر علائم و نشانه‌های هشداردهنده می‌تواند تشخیص‌های افتراقی را محدودتر کند.

بررسی علائم حیاتی و وضعیت هیدراسیون بیمار می‌تواند به تعیین شدت بیماری و مناسب بودن یا نبودن درمان سرپایی کمک کند. معاینه فیزیکی باید به بررسی فرآیندهای حاد داخل جمجمه‌ای یا داخل شکمی و دیگر علل بپردازد. اگر شک به درد عضلانی – اسکلتی وجود داشته باشد افزایش درد شکم با سفت کردن جدار شکم (نشانه کارنت) می‌تواند مطرح‌کننده منشا جداره شکمی درد باشد. فقدان درد شدید شکم و هماتوشزی احتمال بدخیمی گوارشی (ارزش اخباری منفی ۹۹%)و زخم‌های گوارشی (ارزش اخباری منفی ۹۷%) را رد می‌کند. بالعکس، درد شکمی که با استفراغ تسکین می‌یابد مطرح‌کننده انسداد روده است (ویژگی ۹۴%).

گاستروانتریت ویروسی خودمحدودشونده شایع‌ترین علت است. تقریبا هر سال ۱۷۹ میلیون مورد گاستروانتریت حاد در ایالات متحده رخ می‌دهد که حدودا ۶۰۰۰۰۰ مورد بستری را نیز در پی دارد. اگرچه این بیماری معمولا طی ۵-۳ روز بهبود می‌یابد، باعث از دست رفتن ساعات کاری قابل توجهی می شود و سالانه رقم تخمینی ۱ میلیارد دلار هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم را در پی دارد. تنها ۲۰% از موارد گاستروانتریت حاد ناشی از یک علت خاص هستند. ویروس‌ها شایع‌ترین علت هستند؛ نورو ویروس شایع‌ترین علت در بزرگسالان است.

راهبرد تشخیصی

اغلب مشکلات را می‌توان به کمک یافته‌های شرح حال و معاینه فیزیکی تشخیص داد. ممکن است در بیماران دچار نشانه‌های دهیدراسیون قابل توجه (مثلا کاهش برون‌ده ادراری، کاهش قوام پوست، خشکی غشاهای مخاطی)، نشانه های اسیدوز ناشی از کتواسیدوز دیابتی یا اختلال زمینه‌ای دیگر (مثلا افزایش قابل توجه سرعت تنفس، تنفس با بوی میوه، تغییر وضعیت ذهنی)، اتساع یا درد شدید شکم، هماتوشزی، یرقان، ملنا، سردرد شدید، علائم عفونت مجاری ادراری، درد شکمی که با استفراغ بهبود یابد، هماتمز یا استفراغ مواد مدفوعی، انجام آزمون‌های تشخیصی ضروری باشد.

تصویربرداری

رادیوگرافی شکم برای کشف انسداد روده و سنگ‌های کلیوی سودمند است. CT شکم برای کشف عفونت‌ها (مثلا آپاندیسیت، کوله‌سیستیت) و بعنوان آزمایش دیگری برای انسداد روده و سنگ‌های کلیوی که در رادیوگرافی تشخیص داده نشده‌اند، مفید است. در بزرگسالان، انجام رادیوگرافی شکم همراه با معاینه بالینی و آزمایش‌ها شامل شمارش کامل سلول‌های خون و مجموعه آزمایش‌های متابولیک پایه، برای پیش‌بینی لزوم مداخله فوری در ۲۴ ساعت نخست بیماری مفید است (حساسیت = ۵۶%؛ ویژگی = ۸۱%).

سونوگرافی ربع فوقانی سمت راست برای بررسی سنگ‌های صفراوی به کار می‌رود. هنگامی که سونوگرافی اولیه منفی باشد، اسکن اسید ایمینودی استیک کبدی – صفراوی می‌تواند تعیین کند آیا تاخیر تخلیه کیسه صفرا علت تهوع و درد شکم است یا خیر.

در بیمارانی که سردردی با حداقل چهار ویژگی از موارد زیر را دارند باید تشخیص میگرن در نظر گرفته شود: ماهیت ضربانی، طول مدت ۴ تا ۷۲ ساعت؛ درد یک‌طرفه، تهوع یا استفراغ و شدت ناتوان‌کننده (نسبت احتمال = ۲۴). سردردهای نوع کلاستر، سردردهای با یافته‌های نورولوژیک غیرطبیعی، سردردهای تعریف‌نشده و سردردهایی که با فعالیت یا مانوروالسالوا تشدید می‌شوند به احتمال بیشتری با پاتولوژی داخل جمجمه‌ای مرتبط هستند (نسبت احتمال به ترتیب، ۱۱، ۵، ۴و ۲). در بیماران با این علائم و کسانی که علائم یا نشانه‌های نورولوژیک غیرطبیعی دیگری دارند، باید CT یا MRI از مغز را درخواست نمود.



:: برچسب‌ها: پرستار سالمند در منزل ، پرستار کودک ، پرستار سالمند ، خدمات پرستاری ، پرستاری در منزل ، مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل,

نوشته شده توسط مریم فارسی در

و ساعت 10:38



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by cleanz ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید
farsimaryam96@gmail.com




مریم فارسی




تعمیر کولر گازی ال جی
سرویس کولر گازی ال جی
تعمیر کولر گازی در منزل
سرویس کولر گازی در منزل
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت خدماتی نظافتی و آدرس cleanz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












پرستار بچه , پرستار سالمند در منزل , پرستار سالمند , پرستار کودک , پرستار کودک , نظافت منزل , شرکت خدماتی نظافتی , پرستار کودک در منزل , خدمات پرستاری در منزل , نگهداری سالمند در منزل , پرستار در منزل , خدمات پرستاری شبانه روزی , خدمات پرستاری در منزل , پرستار کودک در منزل , شرکت خدماتی نظافتی ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: